Egyéni vállalkozókat érintő változások
A kormányhivataloknak az egyéni vállalkozói tevékenységgel összefüggő feladat- és hatásköreit július 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, illetve - a tájékoztatási feladatok vonatkozásában - a gazdasági kamarák vették át.
Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdését vagy megszüntetését személyesen ezentúl a NAV központi ügyfélszolgálatain és kirendeltségein lehet bejelenteni. Az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásához kapcsolódó információkról pedig a gazdasági kamaráknál kérhető tájékoztatás.
Az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos bejelentések - pl. tevékenység megkezdése vagy megszüntetése, adatváltozás bejelentése, szünetelés, szünetelés utáni folytatás - elektronikusan továbbra is a Webes Ügysegéden keresztül (https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/) intézhetők, ahol az egyéni vállalkozók nyilvántartásában kezelt adatok igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány iránti kérelmek is benyújthatók. Az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában szereplő nyilvános adatok lekérdezésére a https://www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/ oldalon van lehetőség.
A változások nem érintik az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos hatósági ellenőrzési feladatokat sem, amelyeket továbbra is a Somogy Megyei Kormányhivatal járási hivatalai végeznek.